Ha ez még nincs így, máris orvosolni fogjuk a problémát. Egy cikk erejéig elmerülünk ugyanis a témában, remélhetőleg kézzelfogható támpontokat biztosítva a megvalósításhoz.
Egy startup életében a PR milyen szerepet tölthet be?
A kulcsszó a figyelemfelkeltés. Ahhoz, hogy egy startup sikerre vigye a tevékenységét, előbb vagy utóbb figyelmet, publicitást kell szereznie. A PR pedig annak a hatékony eszköze, ami a sajtó és a nyilvánosság eléréséhez szükséges.
Mondhatni a MiniCRM, mint a marketing automatizálás eszköze segítségével megvalósítható marketing aktivitás egyfajta kiegészítéséről vagy megtoldásáról van szó tehát. Amin rendkvül sok múlhat a siker esélyeit tekintve.
Elvégre minél több figyelmet és korai felhasználót sikerül a stratup irányába csatornázni, annál több esélye lehet a befektetések megérkezésének. Innentől kezdve nem is lehet kérdés, hogy foglalkozni kell a megvalósítással.
Mi a startup PR hatékonyságának a kulcsa?
Mindenekelőtt jól meg kell fogni azt az értékajánlatot, amit maga a vállalkozás jelent vagy képvisel. Minél inkább körülhatárolt az értékesíteni kívánt termékek és szolgáltatások lényege és értékajánlata, annál könnyebb eköré kommunikációs stratégiát építeni.
Következő lépésként meg kell vizsgálni, hogy a csapatot érintő történések kapcsán mi mindennek lehet hírértéke. Itt jön persze képbe az a nem megkerülhető szempont, hogy ismerni kell a közönség érdeklődését.
Harmadik szempontként pedig azokon a platformokon és médiumokon kell a közönség irányába PR tevékenységet folytatni, ahol ők minél nagyobb számban képviseltetik magukat. Beleértve az online és offline felületeket egyaránt.
Egy lényeges szempont, amit nem tanácsos elrontani
Sok esetben figyelhető meg, hogy egy-egy startup PR tevékenysége túlságosan eltolódik a befektetés irányába. Márpedig ennek nincs túlságosan jó üzenete. Hiszen azt sugallja, hogy az alapítók részéről az egyedüli prioritás a pénzszerzés.
Holott egy koncepció akkor igazán vonzó, ha az anyagiakon túl is jócskán akad benne motivációs faktor. Kiemelten érdekessé tesz egy-egy projektet, ha sokakat érintő problémára, egy ügyre kínál megoldást.
Ebbe az irányba érdemes tehát tapogatózni stratégiai szinten, illetve kommunikációs szempontból egyaránt. Ez a megközelítés aztán olyasfajta publicitást hozhat a konyhára, ami szárnyakat növeszthet egy frissen induló vállalkozás életében.
Persze külön kérdés, hogy házon belül vagy kiszervezett formában jobb-e a megvalósítás. Ennek a lehetőségeit mérlegelni kell, majd eszerint célszerű döntésre jutni.