Neked, mint tulajdonosnak is érdemes kiemelt figyelmet fordítanod a véleményekre. Ezek ugyanis világosan megmutatják számodra, hogy mennyire működik jól a webáruházad, és mi az, amin javítanod kellene.
Végezz előzetes piackutatást
Mielőtt bármilyen vállalkozás elindul, legyen az online vagy offline, nagyon ajánlott felmérni a piac igényeit. Ha webshopot indítanál, végezz piackutatást, mielőtt bármihez hozzáfognál. Ezt megteheted az ismerőseid közt, de szélesebb körben is.
Egyszerűen készíts egy kérdőívet, és oszd meg a közösségi médiában. Ugyanis ha előre tájékozódsz a célközönséged igényeiről, nagyobb eséllyel lesz sikeres a vállalkozásod. Előfordulhat ugyanis, hogy egészen mások az általad megcélzott vevők vásárlási szokásai. Ha így van, tudni fogod, hogyan igazítsd hozzá az induló webáruházad.
Kérdezd a vevőidet
Ha már működő webáruházat üzemeltetsz, akkor is nagyon fontos, hogy meghallgasd a vevőid véleményét. Ezek jöhetnek közvetlenül a vásárlói felületen keresztül, vagy a kereső találati oldalán. Érdemes figyelemmel kísérni a social media felületeidet is, ide is befuthatnak a visszajelzések.
Ha pozitív, az megerősít, hogy jól csinálod. Ha negatív, talán nem esik jól, viszont segít abban, hogy még jobban működjön a vállalkozásod. Kezeld hát tisztelettel a vásárlói véleményeket, ezzel is szorosabbra fűzve a vevőkkel való kapcsolatot.
Ha a vásárló boldog, többet költ
Mérd fel, mennyire tesz jó benyomást a webáruházad a vásárlóidra. Ezt egy egyszerű kérdéssel megteheted. Érdeklődj arról, hogy mennyire ajánlaná az üzleted az ismerőseinek, kollégáinak.
Ha jó élmény volt számára a nálad való vásárlás, akkor pozitív választ fog adni. Ez azért fontos, mert ha jó érzésekkel böngészi a felületed, akkor jó eséllyel nagyobb összegben vásárol. Ráadásul emellett másokkal is megosztja az élményeit, ami újabb potenciális vevőket jelent számodra.
Az értékelések bevonzzák az új vásárlókat
Az adásvételek online bonyolítása egy alapvető bizalom meglétén alapul eladó és vevő között. Ahhoz, hogy a vevő bízzon benned, nagyban hozzájárulnak a pozitív vásárlói visszajelzések. Nyilvánvaló, hogy senki nem rendel olyan webshopból, amit sorozatosan lehúznak a vevők. Azonban a megbízhatónak értékelt webáruházak széles vevőkörrel bírnak.
Ha egy-egy negatív vélemény előfordul, az nem tragédia. Különböző emberek különböző igényekkel bírnak, vannak bonyolultabb vevők. Azonban ha sorozatosan jönnek a kritikák, akkor bizony muszáj elgondolkodnod azon, hogy valóban változtatnod kell. Azonban ebbe is bevonhatod a vevőidet, így biztosan igazodhatsz az igényeikhez.