hirdetés Promó

Hogyan teheted eredményessé a közönségkapcsolatot (PR-t)?

Ahhoz, hogy rendezvényünk minél inkább népszerű legyen, a legfontosabb a jó közönségkapcsolat (PR). Itt nem csupán a kívánt termék iránti figyelem felkeltéséről van szó, hanem sokkal inkább a közönség megszólításáról és a velük való jó kapcsolat kialakításáról. (Szponzorált cikk)

A PR (public relations = közönségkapcsolat) szerepe

A PR egy olyan tevékenység, amely elősegíti, hogy egy adott cég és a célközönség között kedvező kapcsolatot, bizalmat, jó véleményt és támogatást alakítson ki.

A PR szakemberei általában azon munkálkodnak, hogy az adott céget, eseményt minél szimpatikusabbá tegyék a közönség szemében, és hogy a közvéleményben egy bizalmat és egy jó hírnevet alakítson ki. A reklámmal ellentétben itt nem a vásárlásra való ösztönzés a cél, hanem a bizalmi kapcsolat kialakítása.

Egy jó PR-nak az alapja mindig az emberek véleményének figyelembevétele egy adott dologról. Viszont ahhoz, hogy egy PR tökéletesen működjön, szükséges a megfelelő szakemberekkel (újságírókkal, stb.) való hatékony együttműködés.

A PR eszközei

A digitális világban az egyik leghatékonyabb eszköz a közösségi média. A promóciós videók, a sajtóközleményben megjelenített vonzó képek, ajánlások mind hozzásegítenek ahhoz, hogy egy hatékony PR-t alakíts ki.

A legjobb, ha egy teljesen egyedi sajtóközlemény készül az adott esemény bejelentéséről. Továbbá érdemes figyelmet fordítani arra is, hogy melyik újság lenne a legideálisabb arra, hogy az eseményt bejelentse.

Bármilyen eseményről is van szó, bátran merjünk felkérni vezetőket, esetleg médiaszemélyiségeket, akik jó színben tüntetik fel az eseményt és annak céljait. A nagy befolyással bíró emberek ugyanis könnyebben képesek megszólítani a közönséget, ezzel pedig hatékonyabb lehet a PR.

Még több hasznos tippért válaszd a MOE Rendezvényakadémia mesterkurzusát, ahol online oktatás keretében szerezhetsz azonnal gyakorlatba ültethető ismereteket!

 

Népszerűsítsd rendezvényedet!

Még mielőtt a rendezvényt megtartanád, érdemes előtte körülbelül két héttel egy Pre-rendezvényt tartani, amely kizárólag a sajtó felé irányul. Ezen az alkalmon lehetőség van arra, hogy interjút, fotóbeszámolót készíts. A jól sikerült Pre-rendezvénynek köszönhetően pedig a sajtó hírül viszi a fontosabb információkat a közönség számára, így biztos lehetsz benne, hogy sokkal hatalmasabb kedvvel és többen is fognak részt venni majd a nagy napon.

Ha pedig mindez nem volna elég, készíts online naptárat! Ez ugyanis segít abban, hogy a célközönséghez minden fontos információ eljusson. Ehhez csupán annyi kell, hogy tudd, melyek azok a felületek, webhelyek, tv-csatornák, amiket általában nyomon követnek. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy az esemény népszerűbbé váljon.

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

%d bloggers like this: