Összes téma Hírek kerékpározás Szolnok Jász-Nagykun-Szolnok megye

Egyre népszerűbbek az elektromos kerékpárok hazánkban is

Idén ősszel készült el az Accell Hunland tószegi gyárában a hárommilliomodik kerékpár, és a tapasztalatok szerint egyre népszerűbbek az e-bike-ok hazánkban is. A cég főként az európai piacon értékesíti a kerékpárokat, de már egyre nő irántuk a kereslet itthon is. Ahogy Révész Máriusz elmondta, a nemrégiben elindult e-bike támogatási programmal szeretnék ösztönözni a hazai eladásokat. A tószegi gyárból került ki az 210 darab e-bike, amelyeket a nemzeti parkok között osztott szét az Aktív és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ.

A koronavírus-járvány miatt online megtartott sajtótájékoztatón Vass Attila, az Accell Hunland ügyvezetője szerint a 3 000 000. kerékpár elkészültével mérföldkőhöz érkezett a hazai elektromos kerékpárgyártás. 2001 óta van jelen a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Tószegen a gyár, ami kezdetben felső kategóriás mechanikus kerékpárokat gyártott, majd 2009-től fokozatosan átállt az elektromos rásegítésűekre is, amelyek a nyugat-európai vásárlók kedvence lett. Ma pedig már a megye harmadik legnagyobb vállalata, ami a magas minőség mellett az dolgozók érdekét is kiemelten szem előtt tartja.

Révész Máriusz, Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos az eseményen elmondta, az itt elkészülő elektromos kerékpárok nemcsak a hazai, hanem a nemzetközi igényeknek is tökéletesen megfelelnek és szeretné, ha a hazánkban eladott e-bike-ok száma megtöbbszöröződne. Ennek ösztönzésére az utóbbi hónapokban két program is elindult. Az egyik, hogy összesen 210, a tószegi gyárban készült elektromos kerékpárt vásároltak, majd osztottak szét a hazai nemzeti parkok között, hogy szélesíthessék a túraajánlataikat és a kerékpározást népszerűsítsék. A másik program a néhány napja elérhető e-kerékpár vásárlást ösztönző program, amelyre összesen egymilliárd forint támogatást szántak. A pedálszenzoros kerékpárok vásárlására 90.000, míg a nyomatékszenzorral ellátottakra 150 ezer forint állami támogatást lehet igényelni. A távalti tervekről is beszélt: már folyamatban van a tárgyalás arról, hogy céges e-bike flottákra is kiterjesszék a támogatást, ezzel is támogatva a cégek környezettudatosságát és a dolgozók egészségmegőrzését.

Az e-bike térnyeréséről is szólt a kormánybiztos: Németországban hét évvel ezelőtt csupán 7 ezer, míg azóta eltelt néhány évben már összesen 1,2 milliót adtak el. A kerékpárok a hegyvidéki területeken igen kedveltek, de azok is szívesen használják, akiknek az egészségügyi állapota, vagy fizikai állóképessége már nem jó, viszont nem akarnak lemondani a biciklizésről. A sportolók körében is igen elterjedt, hiszen az erdőkben, hegyvidékeken remek túrákat lehet szervezni ezekkel.

René van Hell, a Holland Királyság magyarországi nagykövete videóüzenetében elmondta, Magyarországgal rendszeresen egyeztetnek kerékpáros kérdésekben és folyamatosan megosztják egymással a jó gyakorlatokat. A cégcsoport magyarországi gyárával kapcsolatban pedig elmondta, ittjártakor mindig óriási elkötelezettséget érez a dolgozók felől.

Jeroen J. Both, az Accell Group ellátási lánc vezetője kiemelte a cégcsoport céljait is, ami a fenntarthatóságot és az egészségmegőrzés, aminek a szellemében munkálkodnak nap mint nap. Mindemellett különösen büszke a magyar gyár által készített biciklikre, és arra is, hogy a vásárlók mindig nagyon elégedettek, ami a magas minőséget tükrözi.

Az Accell Hunland olyan ikonikus kétkerekűek gyártója, mint a Haibike, Ghost, Winora, Lapierre vagy Raleigh már 20 éve készít bicikliket több mint 30 ország számára. A Szolnok melletti üzemben született az ország első e-bike-ja, és a cég jubileumi
darabja is ebből a típusból került ki.

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

%d bloggers like this: