élővilág Hírek csónakázás tiszafüred Kisköre Tiszaörvény Nyaralóhajó

Vízre bocsátották a második Tisza-tavi nyaralóhajót is

Az első nyaralóhajó már a Tisza-tavon van, és most már a második is mellé került. Május végére a 10 hajós flotta összes darabja is ott lesz. A nyaralóhajózás legfontosabb kérdéseit válaszolta meg lapunknak Környei Balázs és Baráth Gergely, a MAHART két illetékes kollégája.
Az első nyaralóhajó már a Tisza-tavon van, és most már a második is mellé került. Május végére a 10 hajós flotta összes darabja is ott lesz. A nyaralóhajózás legfontosabb kérdéseit válaszolta meg lapunknak Környei Balázs és Baráth Gergely, a MAHART két illetékes kollégája.

IMG_5480
Idén még csak tesztüzemben fog működni a Tisza-tavi nyaralóhajózás, ám 2020-tól élesben is közlekedni fognak. A kék-fehér óriások óriási népszerűségnek örvendenek a nyugati országokban és mikor köztudomássá vált, hogy itthon is lesz lehetőség ezeknek a bérlésére, hihetetlen népszerűségre tettek szert. A Tiszaörvényi Szabics Kikötőben tették vízre a második hajót, sajtónyilvános eseményen, kedden.

KÉPGALÉRA: Így rakták vízre a második Tisza-tavi nyaralóhajót és ilyen belülről!

IMG_20190402_085531

Az első nyaralóhajó már a Tisza-tavon van, és most már a második is mellé került. Május végére a 10 hajós flotta összes darabja is ott lesz. Kedd reggel, a tiszafüred-örvényi Szabics Kikötőben került vízre ez a darab, amivel 2020-ban bárki szelheti a habokat!

Nagyon sokan érdeklődnek a nyaralóhajózás iránt, mikor felröppentek azokról az első hírek. Már a budapesti utazás kiállításon is láthatta a közönség kiállítva, de vízen teljesen más élményt tud nyújtani – mondta Környei Balázs, a MAHART gazdasági vezetője.

A jelenlegi statisztikák alapján Magyarországról mintegy 3000 ember megy Nyugat-Európába nyaralóhajózni és elsősorban ők is érdeklődtek ezekre. Már a szezon előtt 500-an jelezték előzetes foglalási igényüket a hajókra, így ha bérelhetővé válnak, őket fogjuk először értesíteni, azonban a jelentkezések száma folyamatosan nő – árulta el Baráth Gergely, a MAHART Nyaralóhajózás Program projektvezetője.

IMG_5503

Háromféle hajó kerül majd a Tisza-tóra. Az egyik egy két kabinos, maximum 6 fős lesz, a másik három kabinos, maximum 8 fős, míg a harmadik változata négy kabinnal rendelkezik és maximum 10 fő befogadására lesz alkalmas.

 

Lássuk, milyen felszerelésekkel fognak bírni!

– nappali, étkező, felszerelt konyha (hűtő, gáztűzhely, sütő, grill, konyhaeszközök)
– TV/DVD
– kétáagyas fekhellyé alakítható szalonasztal
– kétágyas kabinok
– ágynemű
– két melegvizes mosdó zuhanyzóval és elektromos WC-vel,
– fűtés
– kötelező hajóbiztonsági felszerelés
– 50/80 LE teljesítményű motor
– külső és belső kormányállás
– napozóterasz
– orrkiülő
– kokpitzuhany, fürdőlétra
– körben védett hajótest és motoros orrfordító

Luxusnyaralás lesz a nyaralóhajózás?

A kérdést bizonyára sokan feltették maguknak. Látva a képeket és azt, hogy egy komplett, mindennel felszerelt hajót lehet majd bérelni, úgy gondolnánk, a súlyosabbnál is súlyosabb pénzeket kell kifizetni érte. A használati lehetőségek közt többfélét is találhatunk majd: lesz egyhetes, hétközi és hétvégi bérlés is.

Egy hajó bérlése 12-18 ezer forint/fő között fog majd mozogni. Az ár ugyebár tartalmazza a bérleti díj mellett az üzemeltetést is, de csak kaució ellenében lehet bérelni ezeket – válaszolta meg kérdésünket Környei Balázs.

IMG_20190402_091937

Nem kell hozzá jogsi, mi lesz itt??

Laikusként azt gondolhatjuk, hogy az 50-80 LE teljesítményű hajókat jogosítvány nélkül vezetni bátorság helyett vakmerőség lesz, de meg kell nyugtatni mindenkit, hogy nem eszik ilyen forrón a kását! Tudniillik, senki nem mehet majd a kormány közelébe minimális hajóvezetési tudás nélkül:

Az itteni nyaralóhajókra vonatkozón készülni fog egy jogszabálymódosítás, amelyben ezek műszaki paraméterei lesznek meghatározva, valamint az is, hogy csak bérbeadás esetén lehet jogosítvány nélkül vezeti. Viszont ez nem azt jelenti, hogy képzetlenül bárki vezetheti: először egy kétórás képzésen kell minden leendő bérlőnek részt venni – árulta el Környei Balázs.

Ezek a hajók nem a száguldozásra lettek kitalálva, és ha már az alapvető szabályokat betartják a bérlők, akkor nem lehet baj. Azt még hozzá tenném, hogy ha valaki saját tulajdonaként szeretne ilyen hajót vezetni, akkor annak kell hozzá jogosítvány, tehát csak a rendszeren belüli soffőröknek nem lesz rá szüksége. – mondta Baráth Gergely.

A maximális sebességük 12-15 km/h felfelé menve, lejtmenetben több, hiszen a 2-3km/h-s folyó sodrása ehhez hozzáadódik – viszont ennél többre szinte nem is képes. Az utazósebessége 7-8km/h, amivel kényelmesen lehet hajózás közben nézelődni, beszélgetni nyugodt tempóban.

IMG_20190402_094120

Merre mehetünk a hajóval?

A Bodrogon, a Tiszán és a Tisza-tavon! A Tisza-tavon csak Kiskörétől felfelé lehet haladni, hiszen az alsó szakasz vízszabályozása még nem valósult meg.

A hajók Kisköre és Vásárosnamény, illetve Sátoraljaújhely között fognak közlekedni. Összesen több mint 300 folyamkilométeren lehet majd hajókázni ezekkel: egyszer a Kisköre és Vásárosnamény 284 folyamkilométeres szakaszán, valamint a Bodrogon Tokaj és Sátoraljaújhely között 51 folyamkilométeren. E szakaszok mellett még nyaralóhajóval hajózható szakasz lesz a Keleti-főcsatorna egy kisebb szakasza is.

Azért azt ne gondoljuk, hogy egy ekkora távolságú út néhány napos kiruccanás lesz. A tapasztalatok szerint általában 3-4 órát vezetik egy nap a hajót, a többi időt pihenéssel, strandolással és szárazföldi kalandokkal töltik. Ha ezt a számítást vesszük alapul, akkor 20-25km-t fognak a turisták megtenni valek egy nap és még azt sem szabad elfelejteni, hogy a kiindulási pontra kell visszaérkezni minden hajóbérlőnek: ugyanott veszi magához és ugyanott adja le a túrája végén.

A partmenti településeknek ez egy óriási lehetőség, hiszen a kikitőjükben megálló turisták szeretnék majd felfedezni a települést és annak lehetőségeit. A Tisza felső szakaszán nincs mindenhol e hajók fogadására alkalmas kikötő, így a program keretén belül 18 kikötő épül/bővül, ezek nagyobbik része idén nyáron elkészül – fogalmazott Baráth Gergely.

Amit nagyon szeretnénk az az, hogy Poroszló és Sarud között is lehessen közlekedni, hiszen jelenleg a sok vízalatti tuskó miatt ez az út a nyaralóhajók számára járhatatlan. Azt szeretnénk elérni, hogy egy nyomvonalat kaphassanak, amelyen oda-vissza mehetnének – zárta szavait.

Itt lesznek kikötők/itt újulnak meg:

– Kisköre (bővítés)
– Abádszalók (bővítés)
– Poroszló (bővítés)
– Tiszafüred
– Tiszacsege (építés)
– Tiszaújváros
– Tiszalök
– Tokaj
– Tímár
– Sárospatak
– Dombrád
– Vásárosnamény

 

2 comments

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..